הבעיה: ילדים לא מצליחים לזכור את האותיות. איך מזהים את הבעיה? הילד רואה אות, הוא מרגיש שהוא יודע אותה ולא מצליח להגיד את השם שלה, כלומר יש בעיה בשליפת האות. יכול להיות שהילד יסתכל על האות ולא יזכור אותה כלל. לעיתים מראים לילד אות והקשב שלו לא אסוף, גם כאן הוא לא מצליח לשלוף.
אבל, הבעיה היותר גדולה היא שקורה משהו לא טוב לאיך הילד תופס את עצמו, לכן חשוב לטפל בבעיה במהירות האפשרית, כדי למנוע מצב של התדרדרות באותו דימוי עצמי.
“כשאנחנו לא מצליחים לקלוט משהו, מה קורה לנו בתוכנו? אנחנו חושבים על עצמנו שאנחנו פחות. זה משהו שהזמן לא מרפא, בעיקר אצל ילדים״
אתי כץ
ההמלצה שלנו היא לצפות בסרטון שיצרנו המדבר על לימוד אותיות, ולאחר מכן לממש רת הנאמר בו בעזרת המוצרים המיועדים לכך (הספר ״מתחבאות״).
ספר-משחק ללימוד אותיות האלף-בית, עם איורים בעלי התאמה פונטית לשם האות. כלומר – גימל תהיה גיטרה ולא גמל, ט׳ טלפון ולא טווס. לימוד האותיות בזמן קצר מובטח.
ספר המיועד לילדים דוברי אנגלית. תומכי הזיכרון בספר הם דימויים מצוירים של מילים באנגלית. הדימויים מתחילים בצליל הפותח של האות (בעלי התאמה פונטית לשם האות).
שטיח גדול (1.6X1.6 מטר) המשלב לימוד אותיות ולימוד קריאה (מכיל בתוכו את הביתנים שלנו, שהן דמויות המשמשות כתומכי זיכרון ללימוד תנועות הקריאה השונות).
כרטיסים חכמים עם אותיות דפוס בצד אחד, ובצד השני אותן אותיות דפוס, רק עם מעקפים המסייעים לזכור אותן. מיועדים לתרגול לאחר עבודה עם הספר ״מתחבאות״.