לימוד קריאה ורצף

IMG_0956

מה הבעיה ולמה חשוב לטפל?

הבעיה: הילדים יודעים כבר את שמות כל האותיות ואז… מתחילים ללמד אותם קריאה. פתאום אין את האות ש׳ (שין) אלא יש שֶׂה, שָׂה, שֻׂה…

הילד שואל את עצמו: רגע, למה השם הוא אחר? מה השתנה?

זה סוג של ״רימיתם אותי קצת״…הצליל אחר פתאום. חלק מהילדים יצלחו את הדבר הזה בלי בעיה וחלק יתקעו. הנתקעים עלולים להיכנס לחרדה, הם רואים את שאר ילדי הכיתה מתקדמים ורק הם תקועים. הדימוי העצמי שלהם מתחיל להיפגע, לכן חשוב לטפל בבעיה במהירות הבזק, כדי לא להחמיר את התחושות הרעות של הילד. מה עושים? מתחילים לשחק בביתנים (כל תנועה בקריאה – מוקדש לה ביתן משלה) ולהפחית חרדה.

״כל אחד הוא מיוחד. לא צריך לנסות להיות דומה לאף אחד. פשוט להיות אתה עצמך. לכל אחד יש את הדרך שלו ללמוד, הכל בסדר, מצוין!״

כיצד ניתן ללמוד וליישם את שיטת עננים ללימוד קריאה וקריאה ברצף

ההמלצה שלנו היא בסרטונים שיצרנו וממחישים כיצד לעבוד בשיטה וללמד קריאה. מימוש שיטת הקריאה של עננים נעשה באמצעות הכלים שלנו. בחנות תמצאו את השטיחונים, דימויים, אותיות, שטיח גדול ועוד…