מה הקשר בין רכיבה על אופניים וקריאה ברצף?

מה הקשר בין רכיבה על אופניים וקריאה ברצף?
הרבה פעמים פונים אליי ומספרים שהילד יודע תנועות ואותיות,
אך עדיין קורא לאט ולא מצליח לקרוא ברמה שוטפת.
אני רוצה להציע כמה הצעות. היום תקבלו טיפ ראשון.
נתחיל בדוגמא:
אם אני מלמדת ילד לרכב על אופניים – אומר לו שצריך להסתכל על משהו רחוק שאליו הוא רוצה להגיע.
לא אגיד לו למקד את המבט באיך הגלגל נוסע, או במשבצת על המדרכה,
כי אז הוא יאבד שיווי משקל ויכשל.
אותו דבר מתרחש גם בלימוד הקריאה.
כדי להשתלט על הקריאה – הילד מתחיל בקריאה טכנית, כלומר הברה הברה.
הוא עוד לא באמת מבין מה הוא קורא.
למילה אין משמעות ולפעמים ממש קשה לו.
כשהיה צעיר יותר, אולי הקריאו לו ספרים וסיפורים מגניבים.
עכשיו הוא קורא טקסטים מהחוברת מביה״ס שאין בה עניין. הכל טכני.
אני ממליצה בלהתחיל לבחור ספר שעשוי למשוך/לעניין,
ולאמץ קריאת הד: אני קוראת והילד חוזר אחריי.
ביום הראשון מתחילים בקריאת משפט (מספר שהילד אוהב, לא טקסט לימודי חס וחלילה),
למחרת אקרא שני משפטים, ואז אתקדם לשלושה.
הדבר דומה גם לתינוק שמתחיל ללכת, נותן יד להורה ועם הזמן, מבלי שההורה מרגיש,
התינוק מתחיל לחקות את הקצב של ההורה ורץ קדימה.
ממש כמו אותו תינוק שלומד ללכת, גם קריאת הד היא משהו שמתחיל בקרבה גדולה ואז השתחררות.
הילד פחות מאויים, מבין מה שהוא קורא, עסוק בסיפור המעניין והעסק נעשה פחות טכני.
עכשיו מתחיל רצף ויש התקדמות.
אני ממליצה בחום לנסות קריאת הד😊
בפעם הבאה נדבר על תבניות ואפילו נמליץ על תוכנה חדשה לאלה שאוהבים מסכים.
מכירים את הבלוג שלי? אני מעלה בו עוד המון פתרונות ומחשבות על חינוך ולמידה>>

אהבתם? שתפו...

שתפו בפייסבוק
שתפו בווטסאפ
הדפיסו
שתפו במייל

השאירו תגובה

0
    0
    העגלה שלך
    העגלה שלך ריקההמשך לקנות