מחקר שמראה למה ממש כדאי לסמלל

סדרת מחקרים שבוצעה באוניברסיטת ווטרלו הראתה שציור או שרבוט של המידע שלמדנו מקודדים את התוכן טוב יותר מכתיבה שלו, או מאמצעי המחשה אחרים שמוצגים ללומד.

הדבר נכון עבור ילדים והן עבור מבוגרים.

יתרה מכך, האפקטיביות הזו לא תלויה ביכולת האומנותית שלנו, באיכות הציור וגם לא בזמן שהוקדש אליו.

האפקט התרחש אפילו כשהיו רק 4 שניות לשרבט משהו.

בניסוי הוקצב זמן קצר ללומדים לסכם לעצמם משהו שלמדו. הם יכלו לכתוב או לצייר את מה שלמדו. בחלק מהניסויים הוצגו ללומדים תמונות של התוכן (כדי לראות אם ההצגה הוויזואלית היא זו שגורמת לנו לזכור ואז אין סיבה לצייר).

המחקר הראה שהציור הוא אפקטיבי במיוחד לזיכרון של התוכן, לא רק בגלל הוויזואליות שלו (כי בחלק מהמקרים הלומדים קיבלו תמונות של התוכן), אלא בגלל עצם הפעולה המוטורית הקשורה לתהליך,

שגורמת לנו “לשרטט” את מפת התוכן גם בתוך הראש שלנו בצורה מרחבית ו”לנהל” אותו באופן אפקטיבי ומומחש.

כתוצאה מכך אנחנו לומדים ומפנימים דברים הרבה יותר מהר.

להלן גרף מהמחקר שממש ממחיש את תוצאותיו:

ב״עננים״ קוראים לשירבוט הזה סמלול.

הנה הסבר מה זה בדיוק:

מוזמנים לצפות בסרטונים רבים שמלמדים את שפת הסמלול (בחינם!) – נרשמים לקורס החינמי וצופים בחלק השלישי שנושאו ״איך משתמשים בשפת הסמלול להבנת הנקרא״.
למחקר המלא על סגולות השרבוט.

 

אהבתם? שתפו...

שתפו בפייסבוק
שתפו בווטסאפ
הדפיסו
שתפו במייל

השאירו תגובה

0
    0
    העגלה שלך
    העגלה שלך ריקההמשך לקנות