הכלים שלנו תומכי למידה, הם לא סותרים את מה שהילדים לומדים בביה״ס, מדובר בתוספת. ברגע שהילדים משחקים עם הכלים – הם מבינים את הסיפור, האסימונים נופלים. למה ללמד שני צלילים ביחד? במערכת מלמדים צליל אחד לא מעט זמן ומעבירים את כל האותיות על הצליל הזה.

אז מתחילים בלימוד הקריאה עם תנועות אַה ואִי. מה שאני עושה ב׳עננים׳, בגלל הכנסת שתי תנועות בלימוד, אני יוצרת אצל ילדים מקור השוואה, חידוד והבחנה.

ההבדל בין אַה ואִי הוא לא רק בצליל אלא גם במנח הפה. הילדים מבינים את השוני על פי מנח הפה כאשר הוגים את שתי התנועות.

הדבר הזה מאוד עוזר לילדים שיש להם קושי להבחין בין הצלילים. את מנח הפה הם יבינו.

כדי לעזור לילדים – השמיעו להם את קובץ השמע של אַה ואִי.